«Geen winst op de pandemie»: een stap voorwaarts in de strijd voor het recht op gezondheid

In 2020 namen 11 Europese burgers het initiatief voor een ambitieuze campagne: Geen winst op de pandemie. De campagne eindigde op 1 augustus. Na twee jaar campagne voeren voor toegang tot Covid-vaccinatie voor iedereen, kijken de initiatiefnemers terug en vooruit.
Geen winst op de pandemie

Vergelijkbare artikelen

End Medical Complicity: wanneer zwijgen medeplichtigheid wordt

Sinds oktober 2023 worden Palestijnse gezondheidswerkers en gezondheidsvoorzieningen in Gaza zwaar getroffen door geweld en vernietiging...
Meer lezen

30 juni: Culturele avond ter gelegenheid van de onafhankelijkheid van Congo

Op 30 juni verwelkomen we met veel plezier striptekenaar Manu Scordia voor een voorstelling van zijn graphic novel Andrée Blouin, de vrouw achter Lumumba...
Meer lezen

“Wat mij het meest is bijgebleven, is de veerkracht van het Filipijnse volk”

In gesprek met Tinus, vrijwilliger bij Viva Salud, die terugblikt op zijn solidariteitsreis naar de Filipijnen met Viva Salud en haar lokale partners, en vertelt waarom hij een fototentoonstelling in Gent heeft georganiseerd.
Meer lezen